První jarní den na Librosu

Napsal bloody cardinal (») 21. 3. 2012 v kategorii Auta a cesty, přečteno: 1341×
22032011-ostrava-skola-smyku-centrum-jizdy-auto3-denik-380.jpg

Dnes jsem se se svým Chryslerem zúčastnil akce, na kterou mi přišla e-mailem pozvánka. Jednalo se o odpoledne v areálu Libros v Ostravě, který byl zrekonstruován a slouží nyní jako Centrum bezpečné jízdy. Obsahuje mimo jiného i dvě kluzné fólie – rovnou se smykovou deskou a obloukovou.

Při příjezdu jsem dostal lístek, kde bylo osm okýnek, každé představující jedno stanoviště. První bylo kousek za areálem, jednalo se o měření rychlosti jízdy Ramerem pro zjištění odchylky tachometru. Bylo to zajímavé, zjistil jsem, že můj tachometr má v městských rychlostech odchylku skutečně zanedbatelnou.

Poté následovala cesta zpět do areálu Librosu, kde jsem po chvilce čekání obdržel vysílačku, načež jsme vjeli ve skupince pěti aut na polygon, jehož součástí je kromě kluzné fólie i smyková deska. To je zařízení, které sebou škubne na stranu ve chvíli, kdy na ňho najedete zadními koly a tak vyvolá přetáčivý smyk. Vtip je v tom, že řidič neví, na kterou stranu sebou ta deska zrovna škubne a musí být připraven reagovat. Vjížděli jsme na tuto desku v rychlosti cca 35 km/h. Někomu to šlo lépe, jinému i přes pohon všech kol hůře. Záleželo ale i dost možná na tom, nakolik kdo měl zrovna zapnuté elektronické berle. Já jsem tuto disciplínu (samozřejmě s vypnutou elektronikou) zvládl výborně, jak potvrdil instruktor ve vysílačce. Následně i slalom mezi kužely přes vodu a parkování do řady podélně stojících aut jsem dle slov instruktora zvládl velmi dobře, což mě samozřejmě těší.

Z tohoto velmi zábavného místa jsme pokračovali dále ke kluzné fólii v zatáčce, kde Auto Heller připravil dvě dvojkové Fabie. Jedna byla na letních gumách, prý sjetých, ale měly ještě cca 2 mm vzorku, což pro letní gumy je dostačující, sám jsem na mnohem mělčím dezénu odjezdil stovky kilometrů. Druhá měla úplně nové zimní gumy Michelin Alpin A3, ještě byly na běhounu štětinky od lití gumy. To není ideální, protože každá nová pneumatika potřebuje pár set kilometrů „zajet“.

S těmito dvěma fabiemi jsme měli projet zatáčku po kluzné fólii a sledovat rozdíl v chování aut. Jel jsem napřed s tou na letních pneumatikách a v rychlosti cca 35 km/h byl problém udržet auto na kluzné fólii, což při faktu, že ta fólie má imitovat zimní podmínky a auto mělo letní gumy, není překvapivé. Naopak se zimními gumami začalo auto klouzat až cca ve 38 km/h, ale bylo mnohem lépe řiditelné kombinací plynu a volantu. Jednalo se o verze HTP, takže pochybuji, že měly systém ESP.

Bylo to mimochodem poprvé, co jsem seděl za volantem dvojkové Fabie a musím říct, že nepatří k nejhorším autům, jaká jsem kdy řídil. Peníze bych za ni nedal, ale jako služební vůz bych neměl výhrad.

Po tomto stanovišti následoval krátký rozhovor s vedoucím místního pneuservisu o pneumatikách a samozřejmě o službách, které pneuservis Libros nabízí. Když jsem se zeptal na to, jaké zimní gumy na sníh by doporučil, jen vyjmenoval hlavní značky pneumatik jako Continental, Good Year, Dunlop apod. U Dunlopu se ale zmínil i o SP Winter Sport 3D, o kterých jsem si i já myslel, že budou dobré.

Dalším místem byla prezentace nové prodejny nářadí v areálu, kterou jsem i navštívil a byl jsem velmi příjemně překvapen – obrovský výběr nářadí všeho druhu, ráčnové klíče, kladiva, sekery, vrtačky, šroubováky, na co si vzpomenete. Trochu mě ale zklamala nabídka šroubků, nenašel jsem ty, které jsem potřeboval. Nepřijel jsem ale nakupovat šroubky, takže mi to ani nevadilo.

Před prodejnou byl dřevěný trámek, elektrický šroubovák a časomíra. Zde bylo možno vyhrát za zašroubování tří šroubků v určitém časovém limitu nějakou cenu. Já vyhrál porcovací nůž od Tescomy. Zatím jsem neměl možnost ho vyzkoušet, ale velmi dobře se drží v ruce. Bude to nejspíš nějaká vyšší řada, protože ocel prochází celou rukojetí, což u Tescomy není zvykem.

Poté následovalo zkušební měření světelné propustnosti skel auta policií. Vzhledem k tomu, že mám okna originál z fabriky, bez fólií nebo dodatečného tónování, očekával jsem propustnost někde u 90%. Byl jsem celkem překvapen, že byla naměřena jen 77% propustnost. Skutečně se jedná o normální sériová okna na autě, taková, jaká má každé auto. Minimální povolená propustnost bočních oken je 70%, u čelního okna je to 75%.

Nakonec jsem dostal úsměv od pěkné hostesky a tisícikorunovou slevu na kurz bezpečné jízdy, využil jsem místní motokárové dráhy, protože proč ne, když je to na asfaltu, za dobré peníze a je hezky, pokochal se pohledem na jasně oranžové Camaro SS Convertible, které zrovna přijelo, detailněji prozkoumal tahač Scania, který byl vystaven jako starší vůz na prodej a pokusil se najít někoho od Auto Heller, protože tam stála nová Q3 a já jsem se chtěl svézt, ale bohužel se předváděcí jízdy nekonaly.

Bratra jsem taky přemlouval, aby šel se mnou, ale nešel. Prohloupil. Na to, že to byla akce zadarmo, jsem byl velmi příjemně překvapen a potěšen vyhraným nožem. Jsem rád, že jsem tuto akci nevynechal.

bc

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a nula