Tak jsem se dnes projel s novým Citigo. Naživo vypadá o mnoho lépe, než na fotkách. Auto mělo slabší ze slabých motorů, čímž myslím tříválec o objemu 999 cm3 a výkonu 55 koňských sil. Motor je to poměrně živý, ale...
55 koní je prostě málo i na cca 900 kg těžké auto. Zvukový projev je obstojný, což jsem nečekal. Díky nízké váze se auto velmi dobře ovládá, ale náklony karoserie jsou dost velké a řízení je poměrně mrtvé. Sedačky jsou dost tvrdé a v podstatě nemají boční vedení, "sportovně" pouze vypadají díky integrovaným opěrkám hlavy. Převodovka jde překvapivě příjemně a fofrklacek se velmi dobře drží v ruce. Překvapilo mě, že zpátečka se řadí od sebe a dozadu a bez pojistky, ne zmáčknout a k sobě a dopředu, jak bývá zvykem u konzernových aut. Vzhledem k téměř suché nádrži testovacího vozu jsem neměl čas zjistit víc.
Přístrojový štít sestává z obrovského tachometru uprostřed, který tím, jak je velký, je špatně čitelný, a dvou malinkých ukazatelů po stranách – vlevo otáčkoměr a vpravo palivoměr. Otáčkoměr je příliš malý a rovněž téměř nečitelný. Když už zachovat velké kolo uprostřed, patří tam otáčkoměr a rychlost nejlépe digitálním číslem. Interiér je plný tvrdých plastů a celkově to není moc příjemné místo k životu, ale prostoru je zde překvapivě hodně. Na dveřích je vidět odhalený plech, což ale vypadá poměrně zajímavě. Hlavně v kombinaci červené karoserie s černým interiérem nebo naopak černé karoserie s béžovým interiérem by ta linie táhnoucí se pod oknem dveří od palubní desky až dozadu mohla vypadat velmi dobře. V kombinaci zelené barvy karoserie a béžového interiéru tomu tak nebylo. V zavazadelníku je rovněž vidět odhalený plech, ale tentokrát hrubý a jsou viditelné i svary. Kufr je kvůli absenci reservy překvapivě velký, nicméně dojezdová reserva se dá přiobjednat.
Nezkoumal jsem výrazně ani audiosystém, ale vzhledem k tomu, že pneumatiky a audio jsou věci, na kterých se u takovýchto aut šetří (sada dobrých pneumatik nebo kvalitní audiosystém bez problémů zvedne cenu auta o desítky tisíc korun), očekával bych kvalitu reproduktoru u mobilu. Základní výbava mi dává za pravdu – i v nejvyšší výbavě jsou v sérii pouze dva reproduktory. A teď nemám na mysli dva páry, tj. dva středobasy a dva výškové reproduktory, ale pouze dva širokopásmové reproduktory v předních dveřích. Za příplatek je k mání pouze sestava šesti reproduktorů, tj. dva středobasy a dva výškáče vepředu a dva širokopásmové reproduktory vzadu. Uznal bych za vhodné nabídnout za příplatek i lepší audiosystém složený ze dvou sad třípásmových reproduktorů (tj. po dvou basových, dvou středových a dvou výškových reproduktorech vpředu i vzadu).
Jako velmi zajímavá položka příplatkové výbavy se jeví navigační jednotka od Navigonu, která není součástí palubní desky, takže si ji můžete vzít s sebou (resp. odnést, aby ji někdo nešlohl), a která umí navíc komunikovat s palubním počítačem auta, a také systém, který sleduje silnici několik metrů před vámi a v případě, že zaznamená překážku a řidič nereaguje, zhruba z třicetikilometrové rychlosti je schopen auto sám úplně zastavit. Je to vhodné zejména do města pro lidi, kteří se věnují za jízdy jiným věcem, než silnici před sebou.
Jako městské auto se Citigo může jevit zajímavě, pokud člověk má vztah k autu pouze jako pohodlnější a praktičtější alternativu k autobusu nebo chůzi pěšky. Slušně vybavené (+4 reproduktory, tempomat, kožený volant, výškově nastavitelné přední sedačky, dojezdová reserva a zmíněná navigace) přijde zhruba na 240 000 Kč, což se jeví jako poměrně dobrá nabídka, než zjistíte, že za stejné peníze můžete mít větší a výkonnější a ani ne rok starou Fabii nebo třeba i Subaru Imprezu WRX.
bc