Dopravní zamyšlení brzkého rána

Napsal bloody cardinal (») 11. 10. 2017 v kategorii Auta a cesty, přečteno: 350×
Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a onlinedopravnizamyslenibrzkehorana.jpg

Jel jsem takhle ráno z Kralup napřed vysadit přítelkyni do školy a pak zasednout k práci. Bylo to neobyčejně brzo, vyráželi jsme v půl sedmé ráno, takže jsem čekal, že na příjezdu do Prahy po D8 nebude žádná kolona. I proto jsem nezkoumal, co říká Waze, a spolehnul se na navigaci v novinářské Mazdě CX-3. Ale ouha – už stovky metrů před Letňanami jsme se sunuli v koloně krokem.

Přemýšlím, co se asi stalo, jestli je V Holešovičkách zas rozkopaná – to bychom si užili normální průjezdnosti vážně dlouho –, jestli se tam třeba stala nehoda, nebo jestli za to může problém na magistrále nebo tak něco. Nebo jestli jsme jen vyrazili zrovna ve chvíli, kdy je provoz nejsilnější; většinou jezdíme později. Po nějakých patnácti minutách jsme dojeli k proslulému úsekovému radaru na 50 km/h a za ním byla silnice úplně volná. Podobně volná byla i Argentinská, i začátek magistrály, jen u Muzea byla trochu kolona, ale nic hrozného.

Takže za to mohl radar, nic víc. Relativně prudké zpomalení z nehlídaných 80 km/h v Liberecké na ostře sledovanou padesátku V Holešovičkách v kombinaci s hustým provozem způsobilo, že až za Letňanami stála kolona. Protože každý ví, že tam je radar, takže radši zpomalí o něco víc, ten za ním zas o něco víc, aby do toho prvního nenaboural, a když je aut několik tisíc, postupně se vytvoří kolona, která chvilku pomalu jede, chvilku stojí.

Tak mě napadá, proč V Holešovičkách není třeba 60 km/h. Přechody tam žádné nejsou, křižovatky v pravém slova smyslu také ne a rozdíl v hluku snad nebude tak strašný. A možná budou kolony o chloupek menší.

Tedy, vysadil jsem přítelkyni v Lazarské a jel domů pracovat. Plán zapnout si před prací na chvíli Euro Truck Simulator 2 – jezdím zrovna se Scanií T s pěti nápravami, z toho tři se natáčejí, je to strašně cool, i když je ten tahač trochu hnusný – vzal za své ve chvíli, kdy jsme dojeli do třetí kolony tohoto rána. Cestou, kousek od Palmovky, jsem potkal dědu se psem, který se rozhodl přejít silnici mimo přechod a za provozu.

Nejezdím ve městě rychle a jako chodec občas přebíhám mimo přechod. Jenže to dělám tak, aby auta kvůli mně nemusela brzdit a/nebo troubit. Tomuhle dědovi byl nějaký provoz téměř jedno, a když jsem na jeho chybné životní volby reagoval klaksonem, jako nejvhodnější nápad mu přišlo zastavit se v jízdním pruhu a pěstičkou hrozit na rozjetou tunu a půl oceli. Divocí chodci, jste vážně tak blbí, nebo je tohle výsada nerudných dědků se psy, kteří nemohou dojít na přechod? Nebo aspoň počkat, až nic nepojede? Stejně s tím psem jdete na procházku, nikam nespěcháte, tak o co vám jde?

Zmíněná novinářská Mazda CX-3 má dvoulitrový atmosférický motor a na dnešní dobu poměrně krátce odstupňovanou převodovku. Dálniční křižník to zcela jistě nebude. Na druhou stranu, kratší převody znamenají lepší zrychlení. Její největší problém ale je, že nemá středovou loketní opěrku. Mám v plánu s Mazdou jet na chalupu, což je asi 300 km. Jsem na to, jak si Mazda povede, docela zvědavý. 

bc

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel osm a šest