Na Hlavní třídě v Porubě je krásně

Napsal bloody cardinal (») 27. 7. 2012 v kategorii Dění kolem nás, přečteno: 1248×
poruba-hlavni-trida.jpg

Vážně. Je to krásná, široká, dlouhá a rovná ulice, pro každý směr dva pruhy, relativně rozumně vyřešené parkování, uprostřed vzrostlé stromy, široký chodník a cyklostezka, takže se ti dementi nemotají na silnici mezi auty.

Po stranách stojí domy s nejlepšími byty v Porubě, dost možná i v celé Ostravě. V jejich přízemí se dá nakoupit úplně všechno a dá se tam i dobře najíst či ochutnat výbornou kávu. Jednoduše řečeno, byl bych docela rád, kdybych tam bydlel; rozhodně radši, než ve vysokém odporném komunistickém paneláku, který nenávidím každý den z těch patnácti let, před kterými jsem se tu nedobrovolně nastěhoval a jsem vděčný za tři roky strávené ve Zlíně, resp. v Krakově a těším se na dva další roky strávené v Praze (pokud se mi podaří se takovému paneláku vyhnout).

Na Hlavní třídě v Porubě se ale nacházejí desítky přechodů pro chodce. V pohodě, odpovídá to nátuře celého místa. Byly před nimi takové ty červené pruhy, na kterých se velmi dobře brzdí, říká se jim adhezní pruhy; čerstvě je město nainstalovalo zhruba za milion korun. Byly je zde velmi podstatné slovo. Na hlavní třídě se totiž velmi často konají závody bruslařů. Porubské radnici pruhy nevyhovovaly a dala je tedy odstranit za dalších tři sta klacků spolu s nakreslením optických zpomalovacích prvků před přechody a instalací třech nebo čtyřech informativních radarů, které nyní hyzdí dojem z nejkrásnější porubské ulice.

Co je ale skutečně k smíchu, je argumentace radnice: „Ukázalo se, že červené pásy nejsou pro bezpečnost dostačující. Podle měření strážníků zde stále čtvrtina řidičů překračovala povolenou rychlost,“ přepisuje lžiDnes.cz slova mluvčí porubské radnice. Faktem je, že na této ulici může kdykoliv cokoliv vletět do cesty projíždějícímu stroji, ať už balón nebo děcko za ním. Faktem ale také je, že nízká rychlost jízdy nerovná se bezpečná jízda.

Argumentace pokračuje: „Proto jsme dali přednost komplexnímu systému bezpečnostních opatření: nástřiku 3D optických přechodů a instalaci statických radarů.“ Jinými slovy, byly odstraněny prvky pomáhající řidiči zpomalit a byly instalovány prvky, které mu v účinném zpomalení brání; ta barva za mokra prostě klouže, motorkáři by mohli vyprávět. Vše ve jménu „bezpečnosti;“ reálně však proto, aby mohli na té ulici závodit bruslaři. Tohle každý ví, ale radnice přesto trvá na svém; tím více, že ony adhezní pásy neslouží k tomu, aby zabránily řidičům překračovat rychlostní limit, ale proto, aby jim pomohly rychleji zpomalit nebo zastavit vozidlo. Rovněž si nedovedu dost dobře představit, jak pomůžou namalované zuby na silnici a informativní radary k tomu, aby řidiči snížili rychlost jízdy.

Většině to je jedno, někteří nadávají, někteří podávají trestní oznámení na neznámého pachatele s podezřením na zneužití pravomoci veřejného činitele a porušení povinností při správě cizího majetku. Uvidíme, jak to dopadne. Mám ale takový dojem, že kdyby všechno zůstalo při starém, tj. obyč asfalt, byli by spokojeni jak chodci a řidiči, tak bruslaři. On ani ten přechod ze starého asfaltu na nový a po deseti metrech zpátky na starý není úplně hladký a jsou to místa, kde se začnou vyskytovat díry jako první.

bc

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Pavel z IP 89.24.44.*** | 1.4.2022 09:03
No tak já si myslím že je důležité kolik se stává nehod v takových usekach. Než kolik tam dají bezpečnostních prvků v Ostravě to sice moc neznám ale v Brně trochu jo. A taky občas nechápu některá opatření. Už jsem rodič a dítě se snažím držet skoro na vodítku když jsme někde na rušné ulici aby nikam nevlitlo. A to bydlíme v takové www.eurobydleni.cz/reality/pardubice/ klidnější čtvrti v Pardubicích.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvě a šest